فریت بار مسافر بری

فریت بار چیست ؟

فریت بار (Freight) در لغت به معنی حمل بار بوده و مترادف باکلمات cargo, cartage, freightage می باشد. “فریت بار” اصطلاحا به ارسال بار هوایی بصورت غیر همراه به کشورهای خارجی، گفته میشود. فریت بار میتواند بسته به نوع، میزان و مقصد آن، بصورت‌های مختلفی انجام شود. اما آنچه که در فریت بار مسافری حائز اهمیت میباشد، قیمت مقرون بصرفه ی آن در مقایسه با اضافه بار مسافری میباشد؛ که در ادامه به تفاوت میان این دو مقوله خواهیم پرداخت .

فریت بار به تمامی کشورهای دنیا قابل انجام میباشد. کشورهایی مانند : آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلستان، آلمان، فرانسه، سوئد، نروژ، ترکیه، امارات، فنلاند، کویت، قطر، عمان و … در این مقاله به تمامی جوانب فریت بار می‌پردازیم .

فریت بار مسافری: بهترین راه حل برای ارسال بار مهاجران و دانشجویان

بطور خلاصه فریت بار و یا فریت بار مسافری ، برای کسانیکه قصد مهاجرت و یا سفر و یا ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور را دارند، بسیار مناسب است. چرا که مسافران با هواپیما، همواره دغدغه‌ی مقدار مجاز حمل بار هوایی را دارند، و قیمت‌های بسیار زیاد اضافه بار مسافری، آنها را از همراه بردن مایحتاج خود منع میکند.

اما خوبست بدانید که از طریق فریت بار، مهاجران و دانشجویان خارج از کشور میتوانند تمام لوازم منزل و لوازم شخصی خود را، تحت عنوان Personal Effects به کشور مورد نظر خود فریت (Freight) یا ارسال نمایند. فریت بار شامل انواع کالاها و لوازم بوده ، و با‌ هزینه‌ی بسیار پایین‌تری نسبت به سایر روشهای ارسال کالا، در حجم‌ها و وزن‌های مختلف صورت میپذیرد. در همین صفحه در مورد هزینه‌های فریت بار صحبت خواهیم کرد.

فریت بار : بهترین جایگزین برای اضافه بار مسافری

فریت بار بهترین جایگزین برای اضافه بار مسافری‌ست. چرا که در فریت بار، شما مجاز به حمل هر میزان بار شخصی و غیرتجاری، با صرف مبلغ بسیار پایین تری نسبت به اضافه بار هستید؛ بشرط آنکه بار شما، جزو کالاهای غیر مجاز در فریت بار محسوب نشوند. شما میتوانید در فریت بار مسافری، تمام لوازم مجاز در فریت بار را، پیش و یا پس از پرواز خود، به مقصدتان در هرگوشه از جهان، بصورت غیر همراه ارسال نموده، و هرگاه به مقصد رسیدید، در گمرک فرودگاه، محموله‌ی خود را ترخیص نموده و تحویل بگیرید.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارسال بار به خارج از کشور و هزینه‌های آن، با کارشناسان ما تماس بگیرید:


۰۳۱۳۲۳۶۷۱۷۳


۰۹۱۳۷۴۷۶۷۲۶

فریت بار به چه کشورهایی انجام میشود؟

 

شما میتوانید محموله‌ها و لوازم خود را به هر شهری در جهان که دارای فرودگاه باشد، بصورت هوایی فریت نمایید. ضمنا ما می‌توانیم ترتیبی اتخاذ نماییم تا چنانچه شهر مقصد شما فاقد فرودگاه باشد، بار شما از نزدیک‌ترین فرودگاه تا مقصد شما، بصورت زمینی تراک شود. امروزه خدمات لجستیکی با پیشرفت‌های وسیع خود، این امکان را فراهم نموده تا محموله‌ها بصورت ترکیبی، به شکلهای هوایی و دریایی و زمینی، به هر نقطه از جهان ارسال شوند.

فریت بار به سراسر جهان
















راهنمای فریت بار از پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی

اگر این راهنمای فریت بار را کاملا مطالعه نمایید، براحتی با مراحل ارسال لوازم منزل خود به خارج از کشور، آشنا خواهید شد.البته بیان این نکته حائز اهمیت است که با تماس شما با شرکت سریع ترابر کهکشان، تیم تخصصی این شرکت، تمام مراحل فریت بار را برای شما انجام خواهد داد، و بجز مواردی که حضور شما برای احراز هویت لازم است، تمامی مراحل فریت هوایی بار شما را ، بعهده گرفته و به بهترین نحو انجام میدهند.

سریع ترابر کهکشان مراحل فریت بار را برای شما انجام میدهد، اما برای آگاهی شما از مراحل فریت بار ، در این مقاله، مراحل ارسال بار مسافری را در 10 گام ، برای شما بیان میداریم .

4- تهیه و تکمیل مدارک فریت بار مسافری

جهت ارسال بار فریت مسافری ، داشتن برخی مدارک ، مانند : کپی پاسپورت و بلیط فرستنده و تکمیل کردن فرم های مربوطه ، الزامی می باشد؛ که کارشناسان ما کلیه اطلاعات در رابطه با مدارک لازم را ، به شما اطلاع داده و فرمهای مربوط به اظهار گمرک را ، در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهند . تکمیل و آماده سازی مدارک مورد نیاز، زیر نظر کارشناسان با تجربه این شرکت، در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد. برای اطلاعات بیشتر، صفحه ی مدارک فریت بار را مطالعه نمایید.

5- گرفتن مجوزهای لازم جهت فریت بار

با توجه به ماهیت برخی بارها ، بسته بندی و یا بعضی از مقصدها که حساسیت های خاصی برای ورود کالا به کشورشان دارند، و یا گاها درخواست خود مشتری ، نیاز به گرفتن برخی مجوزها (از قبیل : گواهی سم پاشی صندوق چوبی، گواهی مبدا و…) قبل از ارسال بار وجود دارد .

پرسنل با تجربه ومتخصص ما ، در کوتاه ترین زمان ممکن، اقدام به تهیه و گرفتن کلیه مجوزهای لازم جهت ارسال و یا ترخیص بار در مقصد شما می نمایند. سابقه طولانی و ارتباط موثر شرکت سریع ترابر کهکشان با کلیه سازمان ها و شرکت های ذیصلاح جهت صدور و گرفتن مجوز های لازم ، اطمینان بخش خدمات حرفه ای و مطمئن به شما مشتریان عزیز می باشد.

6- انجام تشریفات گمرکی برای فریت بار

تیم شرکت سریع ترابر کهکشان مستقر در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ، که متشکل از 8 نفر نیروی انسانی با تجربه و کاردان دارای سابقه درخشان در فرودگاه امام خمینی می باشند، کلیه مراحل تشریفات گمرکی شما مشتریان عزیز را برعهده گرفته و در کوتاه ترین زمان ممکن ، با بهترین خدمات در خدمت شما خواهند بود. حضور مدیران بخش صادرات شرکت سریع ترابر کهکشان در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی (ره) ، و در دسترس بودن آنها ، نوید بخش خدمات با کیفت و درخور شان شما مشتریان عزیز می باشد.

7- صدوربارنامه ، گرفتن رزرو و صدور بیمه نامه فریت بار مسافری

شرکت سریع ترابر کهکشان، با مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری و بر خورداری از استاک کلیه شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی ، یکی از بزرگترین و با سابقه ترین شرکت‌های مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره) می باشد. پرسنل مجرب و متخصص دفتر فرودگاه امام خمینی شرکت سریع ترابر کهکشان ، با کادری شامل 10 نفر نیروی انسانی، آماده ارائه خدمات کامل از جمله : صدور انواع بارنامه ها، بیمه نامه ها و گرفتن رزرو با اولین پرواز ممکن ، به شما مشتریان عزیز هستند.

با توجه به محدودیت موجود در بیمه مرسولات حمل هوایی، شرکت سریع ترابر کهکشان با داشتن نمایندگی فروش معتبر ترین شرکت های بیمه ای ایرانی و بین المللی، در صورت لزوم جهت بیمه مازاد بار ، در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد. شرکت سریع ترابر کهکشان، تجربه خدمات بدون واسطه و با کیفیت را برای شما به ارمغان می آورد. پایین ترین نرخ های حمل هوایی را با حذف واسطه ها با ما تجربه کنید.

8- الصاق تگ و لیبل ، ایکس ری و تحویل بار به ایرلاین

کلیه اطلاعات مشتری از جمله اسم ، آدرس و شماره تماس ، در بارنامه‌ی هوایی درج می گردد و هر بارنامه دارای یک شماره 11 رقمی منحصر به فرد می باشد، که این شماره به همراه اطلاعات وزن ، تعداد ، مبدا و مقصد بار توسط یک «تگ» بر روی بسته ها الصاق می گردد. پس از الصاق تگ وبازرسی کلیه‌ی بسته ها توسط دستگاه «ایکس ری»، بار تحویل شرکت هواپیمایی مربوطه در قسمت انبار های عمومی گمرک گشته و تا زمان انتقال به انبار هواپیما جهت ارسال، در این انبار محافظت و نگه داری می گردد. کلیه این مراحل توسط پرسنل شرکت و با حضور مشتری و یا نمایندگان قانونی ایشان انجام میگردد.

9- تحویل بارنامه و سایر مدارک به مشتری و تسویه حساب

ما میزبان شما در فرودگاه امام خمینی (ره) در یکی از بزرگترین و با سابقه ترین دفترهای مستقر در فرودگاه هستیم. در این مرحله یک نسخه از بارنامه (قرار داد حمل) و کپی تمام مدارک و مجوز های اخذ شده و پرینت مربوط به رزرو بار ، در اختیار مشتریان عزیز قرار گرفته و تسیه حساب انجام میگیرد. رضایت کامل مشتری در کلیه مراحل، سرلوحه کار شرکت سریع ترابر کهکشان می باشد.

10- پشتیبانی و پیگیری بار تا رسیدن آن به مقصد

فروش ، پایان کار نیست ؛ بلکه آغاز تعهد است . شرکت سریع ترابر کهکشان با این شعار خود را در پشتیبانی و پیگیری بار ارسالی موظف می داند و با ایجاد زیر ساخت های لازم از طریق سایت، مکاتبات ایمیلی ، واتساپ و تلفنی ، به صورت 24 ساعته پاسخ گوی شما مشتریان عزیز می باشد.

  • هزینه ی فرینت بار
  • ارسال کالای خطرناک
  • ارسال هوایی حیوانات زنده
  • کالاهای مجاز در فریت بار
  • کالاهای ممنوعه در فریت بار

هزینه فریت بار به خارج از کشور

هزینه های فریت بار” و مدیریت آنها برای مسافران و مهاجران و دانشجویانی که قصد ارسال بار و یا لوازم منزل خود را به خارج از کشور دارند ، یکی از مهمترین مسائلی است که در صنعت حمل و نقل بین المللی و لجستیک به آن پرداخته میشود. اگر شما هم قصد مهاجرت و یا سفر به خارج از کشور را داشته باشید ، حتما برای ارسال بار خود به مقصد مورد نظرتان ، نیازمند این هستید که بتوانید هزینه های فریت بار خود را دانسته و مدیریت کنید.
هزینه ها شامل موارد زیر میباشد:

هزینه بسته بندی بار فریت

هزینه ی حمل تا قسمت بار فرودگاه امام خمینی

  • هزینه ی توزین ، تخلیه و بارگیری و انبارداری
  • هزینه ی تشریفات گمرکی و گرفتن پته مسافری
  • هزینه های گرفتن مجوزهای مربوط به بار و بسته بندی
  • هزینه بارنامه ی هوایی

برای اطلاعات بیشتر در این مورد هریک از موارد فوق، صفحه هزینه فریت بار را مشاهده نمایید.

حمل هوایی کالاهای خطرناک

در ارسال بار هوایی، چه بصورت فریت بار تجاری و چه بصورت فریت بار مسافری، کالاهای متفاوت و مختلفی حمل میشوند. برخی از این کالاها، در طبقه بندی بارهایی قرار میگیرند که اصطلاحا به آنها “کالاهای خطرناک” (Dangerous Goods) گفته میشود.
کالاهای خطرناک شامل کالاها یا موادی هستند که توانایی ایجاد خطر برای سلامت و ایمنی اموال یا محیط زیست را داشته و درلیست کالاهای خطرناک “کتاب مقررات کالاهای خطرناک یاتا”، نام آنها برده شده و یا مطابق این مقررات طبقه‌بندی شده‌اند.
بری آگاهی بیشتر میتوانید صفحه حمل هوایی کالاهای خطرناک را مطالعه نمایید.

 

حمل هوایی حیوانات زنده، بخصوص ارسال هوایی حیوانات خانگی ، یکی از خدمات مهم و بسیار تخصصی شرکت سریع ترابر کهکشان میباشد. حمل حیوانات زنده با هواپیما، نیاز به دانش کافی و بسترسازی شرکت حمل، از لحاظ مدارک و چگونگی حمل حیوانات زنده دارد. دانش بالای شرکت حمل هوایی سبب میشود حیوان شما با سلامت و امنیت کامل، توسط هواپیما حمل شده و با کمترین استرس و نگرانی به مقصد مورد نظر شما برسد.
کارشناسان شرکت سریع ترابر کهکشان، با گذراندن دوره های آموزشی بین المللی مرتبط – تحت نظارت انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) – میتوانند به راحتی در این زمینه، راهنمای شما باشند تا شما با خیالی آسوده و آگاهی از قوانین مربوطه، اقدام به ارسال حیوان خانگی خود به خارج از کشور نمایید. برای اطلاعات بیشتر صفحه حمل هوایی حیوانات خانگی را مطالعه نمایید.

 

کالاهای مجاز در فریت بار مسافری

بطور کلی در مقوله ی فریت بار مسافری، شما طبق قوانین گمرکی مجاز به ارسال اقلام شخصی و لوازم منزل خود – به طوری که جنبه ی تجاری پیدا نکند هستید. اقلامی از قبیل لوازم آشپزخانه، لوازم اتاق خواب و پذیرایی، البسه، ظروف، فرش، مواد خوراکی و …
شما میتوانید در صفحه ی کالاهای مجاز در فریت بار مسافری، شرح کامل اقلام مجاز را برای ارسال هوایی به خارج از کشور مشاهده نمایید.

 

کالاهای ممنوعه در فریت بار

بطور کلی ارسال بار با هواپیما محدودیت‌های خاص خود را ایجاد میکند. جدا از این امر، ارسال بار به خارج از کشور هم، جنبه های گمرکی خود را چه در مبدا و چه در مقصد، داراست. از این روی، مبحثتی تحت عنوان کالاهای ممنوعه در فریت بار مسافری باز میشود.
این ممنوعیت‌ها گاه جنبه‌ی حراستی دارند و گاه جنبه‌ی گمرکی. آگاهی از این ممنوعیت‌ها شما را از دردسر بازرسی های پیاپی، مرجوع و یا احیانا مصادره نمودن بارهایتان در گمرک مبدا و مقصد، مصون میدارد. ما در صفحه ای جداگانه به این امر مهم پرداخته ایم. برای آگاهی بیشتر، صفحه‌ی کالاهای ممنوع در ارسال بار با هواپیما را مطالعه نمایید.

 

قوانین و مقررات گمرکی در مورد فریت بار مسافری و خروج کالا از ایران:

تجاری نبودن کالای فریت شده

مسافران خروجی اعم از این ‌که ایرانی باشند یا خارجی، می‌توانند علاوه بر وسایل سفر و لوازم شخصی، کالاهای ایرانی تا سقف مقرر برای مسافران ورودی را، همراه ببرند؛ مشروط بر این‌که هر دو گروه کالا جنبه‌ تجاری پیدا نکنند.

فریت بار به خارج از کشور برای اتباع خارجی در ایران

اتباع خارجی که به‌طور رسمی در ایران کار یا تحصیل می‌کنند، در پایان دوره‌ی کار یا تحصیل‌شان می‌توانند لوازم خود را در حد متعارف بدون مجوز یا کارت بازرگانی از کشور خارج کنند.

مقدار مجاز ارسال زعفران در فریت بار مسافری به خارج از کشور

خروج زعفران تا 100 گرم برای هر مسافر مجاز می‌باشد. این بار هم می‌تواند همراه مسافر حمل شود و هم میتواند به‌صورت فریت مسافری ارسال شود.

مقدار مجاز حمل هوایی خاویار بصورت فریت مسافری

خروج خاویار دارای مجوز شیلات برای هر مسافر تا ۱۲۵ گرم مجاز می باشد.

مقدار مجاز فریت هوایی خشکبار (پسته، بادام و…)

خروج انواع خشکبار به همراه مسافر به مقداری که جنبه‌ی تجاری نداشته باشد، بلامانع است. حداکثر مقدار مجاز پسته برای خروج، به ازای هر گذرنامه ۱۰ کیلوگرم است.

نکته خروج پسته، مغز پسته، خشکبار و زعفران برای مسافران ایرانی عازم سه کشور عراق، سوریه و عربستان ممنوع است. محدودیت فوق شامل جهانگردانی که گذرنامه‌ی خارجی داشته باشند، نمی‌شود.

ارسال هوایی فرش دست‌بافت به خارج از کشور بصورت فریت بار مسافری

خروج فرش دستباف به همراه مسافر تا سقف ۲۰ متر مربع مجاز است و مسافر از نظر تعداد قطعات فرش همراه محدودیتی ندارد، به شرطی که سقف متراژ ذکر شده را رعایت کند.

نکته– خروج فرش همراه مسافر علاوه بر مرزهای هوایی از مرز زمینی و دریایی نیز مجاز است.

نکته-خروج فرش‌های نفیس که ارزش تاریخی و میراث فرهنگی دارند، ممنوع است.

نکته– خروج فرش همراه مسافر به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان مجاز نیست.

چه مقدار ارز همراه مسافر میتواند از ایران خارج شود؟

بر اساس مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، خروج وجه نقد حداکثر تا مبلغ 5 هزار یورو (یا معادل آن به ارزهای دیگر) برای هر مسافر آزاد است.
خروج نقدی ارز در قالب چک‌های مسافرتی بانکی نیز آزاد است. همراه داشتن ارز خارجی بیش از5 هزار یورو مشمول مقررات و ضوابط ناظر بر ارز همراه مسافر بوده و مستلزم اظهار به گمرک می‌باشد.
عدم رعایت مقررات فوق، مشمول مجازات مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ١٣٩٢ خواهد شد.

ارسال هلی‌کوپترهای کوچک، هلی‌شات یا پرنده های کنترلی در فریت بار مسافری

طبق ماده 122 قانون امورگمرکی، ورود پرنده های کنترلی (از جمله هلی کوپتر وکواد کوپترها و…) مشمول اخذ مجوز قانونی می‌باشد و چنانچه افراد در زمان خروج از کشور این وسیله را به همراه دارند، می بایست مراتب را به گمرک اعلام نمایند .

ارسال زیور آلات شخصی از طلا و نقره و سنگهای قیمتی در فریت بار مسافری

خروج زیورآلات شخصی همراه مسافر از انواع مصنوعات طلا، نقره و پلاتین در مجموع حداکثر تا میزان ۱۵۰ گرم مجاز خواهد بود. چنانچه زیورآلات مورد بحث مزین به سنگ های گرانبها از قبیل الماس، زمرد، یاقوت و… باشد، نباید وزن نگین منصوب به آنها در مجموع از یک قیراط تجاوز کند.

ارسال ظروف نقره به خارج از کشور در فریت بار هوایی

خروج ظروف و مصنوعات نقره (به جز زیورآلات) توسط مسافر حداکثر تا میزان سه کیلوگرم مجاز است، مشروط بر اینکه اشیا مذکور در زمره آثار فرهنگی و تاریخی محسوب نشود.

ارسال هوایی اشیاء قیمتی و عتیقه

خروج اشیاء عتیقه،‌ آثار هنری اصیل، کتاب‌های خطی و چاپ سنگی، قطعات خوشنویسی شده، اوراق مینیاتور، انواع سکه‌های گران‌بها و هر نوع اشیای تاریخی و میراث فرهنگی ممنوع است.

حمل لوازم باتری دار در چمدان فریت شده

جابجایی و حمل و یا حتی به همراه داشتن لوازم الکتریکی دارای باتری و یا انواع باتری یدکی و پاور بانک ها، در حمل و نقل هوایی، دارای محدودیت‌ها ممنوعیت‌ها و شرایط ویژه حمل می باشند. مثلا باتری لیتیوم یونی که بیش از حد گرم می شود، می تواند باعث انفجار یا آتش سوزی شود. دمای سوختن چنین باتری‌هایی بیش از 600 درجه سانتیگراد است.
از اینرو حمل لوازم باتری دار در فریت بار مسافری امری حایز اهمیت میباشد که در بحث کالاهای خطرناک بدان پرداخته شده. برای اطلاعات بیشتر مقاله ی حمل باتری‌های لیتیومی در هواپیما را مشاهده کنید.

نکات مهم در مورد فریت بار مسافری که میبایست بدانید:

1:یک هفته تا ده روز قبل از انجام مسافرت ، جهت ارسال بار فریت مسافری با ما تماس بگیرید.

2:با در نظر گرفتن ایام تعطیل گمرک، حداقل دو روز قبل از سفر باید اقدام به انجام فریت بار نمایید.

3:گمرک امام خمینی ( ره ) در روزهای پنج شنبه ، جمعه و سایر تعطیلات رسمی کشور، تعطیل می باشد.

4:جهت انجام فریت بار، از شرکت های دارای مجوز حمل هوایی بار و دارای دفتر در فرودگاه امام خمینی (مانند شرکت سریع ترابر کهکشان) کمک بگیرید.

5:جاسازی هرگونه کالا و اختفای آن از دید مأموران گمرک در بار فریت، قاچاق تلقی میشود و مشمول مقررات مربوط به قاچاق کالا خواهد بود.

6:از تحویل گرفتن کالای دیگران اکیدا خودداری نمایید. چرا که هرگونه مسئولیت قانونی آن به عهده شما می باشد و چنانچه هر نوع تخلف گمرکی کشف شود، شما باید پاسخگو باشید .

×
خانم جدیدی
1 +