بسته بندی بار فریت

بسته بندی بار فریت مسافری

شاید تا بحال به این نکته توجه نکرده باشید که «بسته بندی بار فریت» در ارسال هوایی بار به خارج از کشور، تا چه حد میتواند دارای اهمیت باشد. اما اگر این مقاله را مطالعه کنید، نقش و اهمیت بسته بندی استاندارد را در سلامت و امنیت فریت بار، آسودگی خیال و هزینه های فریت بار خود خواهید دانست.

بطور کلی میتوان گفت : بسته بندی کالا در ارسال بار مسافری به خارج از کشور ، برای سهولت در جابجایی، ایمنی و حفاظت کالا و نیز سرعت در تخلیه و بارگیری کالا انجام می‌گیرد. بسته بندی کالا باید کارآمد، ارزان و سبک باشد. وهمچنین در برابر اتفاقات معمول در حمل و نقل، مقاوم بوده و کالا را از آسیب‌های احتمالی و زیان‌های مالی محافظت نماید.

چرا بسته بندی بار فریت اینقدر مهم است؟

به دلایل مختلفی که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم، شرکت‌های حمل و نقل هوایی و فریت بار مسافری، بسته بندی بار مسافری را بسیار مهم دانسته و بر آن تاکید دارند:

  • بطور کلی ، بار مسافری حاوی کالاهای مختلف و ناهمگونی می‌باشد، که این تفاوت در شکل و ماهیت، گاها می‌تواند باعث آسیب رساندن کالایی به کالای دیگر شود. این آسیب‌ها میتواند هزینه بر و گاها خطرساز باشد.
  • ماهیت برخی کالاها ـ مخصوصا مواد خوراکی ـ بصورتی‌ست که چنانچه بسته بندی مناسب نداشته باشند، ممکن است به سبب حمل هوایی، باعث بروز مشکل در خود بار و یا بارهای مجاور شوند.
  • چنانچه بسته بندی کالاهای شما طبق استانداردهای حمل بین‌المللی نباشد، هنگام بروز حوادث احتمالی، شرکتهای بیمه، خسارتی برای شما در نظر نخواهند گرفت.
  • گمرک برخی کشورها، برای بار ورودی، سختگیری‌های خاصی دارند. در اینگونه موارد، چنانچه کالای شما دارای بسته بندی مناسب و استانداردی نباشد، از ترخیص آن ممانعت به عمل می آید.
  • چنانچه لوازم شما بصورت اصولی بسته بندی نشوند، ممکن است در حجم بار شما تاثیر گذاشته و موجب افزایش هزینه‌های حمل بار شما گردد. یک بسته بندی خوب، تاثیر بسزایی در هزینه‌های حمل بار هوایی شما دارد.
  • برای حمل هوایی برخی کالاها مانند: کالاهای فاسد شدنی ، کالاهای شکستنی، کالاهای حجیم، مواد خوراکی و … می‌بایست از بسته بندی‌های مخصوص استفاده نمود.
  • بسته بندی مناسب باعث میشود در زمان حمل کالا توسط کارگران و یا لیفتراک‌ها، آسیبی به بار شما وارد نیاید.
  • چنانچه بسته بندی بار شما مناسب نباشد، خسارات احتمالی وارده بر کالا، میتواند هزینه‌های مجدد و گاها جبران ناپذیری را برای شما ایجاد نماید.
  • برای حمل هوایی کالاهایی که جزو کلاس کالاهای خطرناک میباشند، میبایست از بسته بندی‌های مخصوص UN استفاده نمود که در صفحه‌ی حمل کالای خطرناک ، بدان پرداخته ایم.
  • و نهایتا اینکه، هزینه‌های بسته بندی بار فریت را جزو هزینه‌های خود بحساب نیاورید. چرا که با صرف این هزینه‌ی محدود، لوازم منزل و وسایل شخصی شما که حتما برای شما دارای ارزش‌های خاصی هستند، ایمن به مقصد رسیده و سالم تحویل شما می‌گردند.

خدمات تخصصی بسته بندی فریت مسافری

شرکت سریع ترابر کهکشان، با داشتن پرسنل کارآزموده، با تجربه و متخصص در بسته بندی بار فریت، و دارا بودن مدارک بین‌المللی زیر نظر سازمان جهانی در زمینه بسته بندی کالا، تضمین کننده یک بسته بندی استاندارد، ایمن، ارزان و سبک برای شما مشتریان عزیز می باشد.

فرایند بسته بندی با در نظر گرفتن قوانین حمل و نقل بین‌المللی صورت می‌گیرد؛ زیرا جبران خسارت‌های احتمالی توسط شرکت‌های هواپیمایی، منوط به داشتن بسته بندی استاندارد میباشد.

بازدید و مشاوره قبل از بسته بندی بار فریت مسافری

در زمان ارسال بار مسافری به خارج از کشور، میبایست توجه داشته باشید که برخی از کالاها، شامل ممنوعیت‌هایی از نظر حمل هوایی بوده، و یا ورود آن به برخی از کشورها دارای ممنوعیت می باشد. هنگامیکه با یکی از دفاتر ما جهت فریت بار مسافری خود تماس میگیرید، کارشناسان ما در این زمینه، بهترین مشاور شما خواهند بود و خدمات مشاوره، بازدید بار، ارزیابی دقیق بار و ارائه قیمت مناسب بسته بندی و فریت کالای شما را ، به صورت حضوری و رایگان، برای شما انجام خواهند داد.

شرکت سریع ترابر کهکشان به عنوان مشاور کاردان و باتجربه ، بهترین نوع و شکل بسته بندی را، جهت حمل ایمن کالا و لوازم منزل شما جهت حمل هوایی، به شما پیشنهاد داده و در صورت تمایل، مطابق استانداردها و قوانین حمل و نقل بین‌المللی بار هوایی، لوازم و کالاهای شما را بصورت کاملا تخصصی ، بسته بندی می‌نماید.

امکانات بسته بندی بار مسافری

با توجه به تنوع و گوناگونی کالا ها، داشتن اقلام بسته بندی متنوع و کامل، یک مزیت اساسی محسوب میگردد. شرکت سریع ترابر کهکشان با دارا بودن کامل‌ترین و مجهزترین اقلام (انواع کارتن، انواع ضربه گیر، انواع پاکت، سلفون، انواع پالت، صندوق چوبی و فلزی و جعبه و …) در زمینه بسته بندی کالا، امکان بسته بندی ساده تا پیچیده‌ترین شکل‌های بسته بندی را فراهم نموده است. بسته بندی هایی شامل: بسته بندی کالاهای ظریف و شکستنی، بوفه، مبلمان، لوازم منزل، لوازم آشپزخانه، ظروف شکستنی، انواع تابلوها و… که جملگی مطابق با استانداردهای بین المللی صورت می‌پذیرند.

 

خوبست این نکته را هم بدانید که در طول سالیان دراز حضور در عرصه ی حمل و نقل بین المللی کالا، شرکت سریع ترابر کهکشان تجربه طولانی و موفقی در زمینه ارسال بار فریت به نقاط مختلف دنیا را دارا می باشد.

هزینه بسته بندی بار فریت مسافری

هزینه بسته بندی بار مسافری چیزیست که هم برای مسافران دارای اهمیت بالایی‌ست و هم برای شرکت‌های حمل هوایی بار. چرا که تبعات آن برای هر دو طرف دارای اهمیت میباشد. لازم است بدانید کلیه فرایند بسته بندی در شرکت سریع ترابر کهکشان، با در نظر گرفتن ایمنی، سبکی، استاندارد و ارزان بودن انجام می‌گیرد. کاهش هزینه‌های مشتری در کلیه مراحل، سرلوحه کار این شرکت بوده و رضایتمندی شما را، بهترین سرمایه‌ی ما می‌سازد.

بدیهی است اولویت در امر بسته بندی کالا، با در نظر گرفتن محافظت و ایمنی کالا انجام میگیرد؛ ولی انتخاب نوع و شکل بسته بندی، درهزینه حمل و هزینه خود بسته بندی و در مجموع هزینه‌های نهایی تاثیرگذار می باشد.
استفاده از مشاوره و خدمات تخصصی بسته بندی این شرکت ، هزینه‌های شما را در بسته بندی مدیریت کرده، و کالای شما با کمترین وزن و ابعاد و بیشترین ایمنی بسته بندی میگردد.

 

ایمنی بسته بندی بار

 

یک بسته بندی ایمن و استاندارد، در فاصله زمانی انبارداری، حمل و نقل و توزیع، صفات و مشخصات کالا را حفظ نموده و از صدمات و خطرات احتمالی و سرقت، جلوگیری می‌نماید. شرکت سریع ترابر کهکشان با رعایت نکات مهم و کلیدی در زمینه امنیت بسته بندی، کالای شما را در مقابل هرگونه سرقت و دست برد احتمالی، در تمامی مراحل فریت بار شما به خارج از کشور توسط هواپیما، حفظ می‌نماید.

مجوزهای بسته بندی بار

همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، برای ارسال بار در صندوق‌های چوبی به برخی کشورها، رعایت برخی قوانین و مقررات مخصوص، الزامیست. برای مثال در صورت استفاده از چوب خام (فرآوری نشده) در بار یا بسته بندی بار (صندوق چوبی، پالت چوبی و…) به مقاصد آمریکا ، کانادا و استرالیا، نیاز به سم‌پاشی و گرفتن گواهی مربوطه (Fumigation Certificate) از شرکت‌های مجاز و معتبر می‌باشد .

شرکت سریع ترابر کهکشان جهت جلوگیری از جریمه در مقصد و یا جلوگیری از هزینه‌های قرنطینه و یا سایر هزینه‌های احتمالی، در صورت نیاز، این فرایند که شامل سم پاشی و صدور گواهی فوق می‌باشد را، در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما مشتریان محترم به انجام می‌رساند. 

محاسبه وزن و حجم کالا

یکی از مسائل بسیار مهم که گاهی باعث سردرگمی در حمل و نقل بین المللی می شود نحوه محاسبه وزن بارنامه می باشد. نکته مهم این است که در حمل و نقل هوایی دو واحد “وزن واقعی” و “وزن حجمی” مورد سنجش و محاسبه قرار می‌گیرد. وزن واقعی همان وزنی است که پس از بسته بندی وزن کالا بر روی باسکول گمرک فرودگاه مشخص می گردد و وزن حجمی با توجه به ابعاد بیرونی بسته پس از بسته بندی طبق فرمول زیر محاسبه می گردد :
فرمول وزن حجمی در حمل و نقل هوایی:
وزن حجمی = حاصلضرب طول و عرض و ارتفاع تقسیم بر عدد ۶۰۰۰
توجه داشته باشید که بزرگترین طول ، بزرگترین عرض و بزرگترین ارتفاع بسته بر اساس سانتی متر اندازه گیری شده و حاصلضرب اعداد فوق بر عدد ۶۰۰۰ تقسیم شود . عدد بدست آمده وزن حجمی کالا می باشد .
(برای مثال وزن حجمی بسته با ابعاد طول و عرض و ارتفاع ۱۰۰ سانتیمتر ، مساوی ۱۶۷ کیلو گرم می باشد و یا به عبارتی هرمتر مکعب = ۱۶۷ کیلو گرم )
زمان محاسبه هزینه کرایه حمل، بین وزن واقعی کل بسته ها ( وزن کل باسکول ) و وزن حجمی تمام بسته ها ؛ هر کدام که بیشتر باشد بعنوان وزن بارنامه به لاتین ( Chargeable Weight ) مورد استفاده قرار می گیرد . لازم به یادآوری است که وزن واقعی کل بسته ها نسبت به وزن حجمی کل بسته ها مورد مقایسه قرارمی گیرد .
نکته مهم دیگر در مورد هزینه کرایه حمل هوایی این است که متناسب با افزایش وزن محموله نرخ واحد کرایه حمل هوایی نیز کاهش می یابد . در اکثر موارد نرخهای هواپیمایی بر اساس وزنهای زیر ۴۵ کیلو گرم ، ۴۵ تا ۱۰۰ کیلو گرم ، ۱۰۰ تا ۲۵۰ کیلو گرم ، ۲۵۰ تا ۵۰۰ کیو گرم و… متفاوت بوده و با افزایش وزن محموله نرخ ” واحد ” کرایه حمل کاهش می‌یابد.

×
خانم جدیدی
1 +